martes, 4 de septiembre de 2012

Sailfish Training Camp – Dimarts 04 de Setembre de 2012


Vaig dubtar fins a l’últim moment si anar o no al Sailfish Training Camp, entrenament que munta l’organització del Sailfish Half triatló de Berga per conèixer més o menys les condicions del dia de cursa. Les circumstàncies que posaven en dubte anar-hi era l’examen que tinc aquest dijous 6 i la quantitat d’estudi que porto tots aquests dies per la última assignatura que em queda... Però contra, hi havia moltes coses a favor d’assistir-hi, com per exemple conèixer de primera mà el circuit de bicicleta i nadar al pantà de La Baells, a més, punt molt a favor, passar un matí ben lluny d’apunts... en els últims dies moltes hores tancat.

Abans de res, la setmana passada vaig sumar dos entrenaments més, després d’haver acabat el simulacre de la Burriac Atac! amb els bessons com pedres al dia següent:

Dijous 30:

Em vaig deixar caure per la piscina i sense cap mirament ni escalfament a començar a nadar, em sentia prou motivat com per fer una tirada ben llarga sense cap pausa! Al final, sumava 3000 metres (120 piscines) en 57’23’’.


Sempre que foto aquestes tirades llargues acabo ben content, així que avui la cosa no seria diferent J! Em sento fort a l’aigua últimament, per si de cas... vaig seguir rutina i vaig pujar mitja horeta més al gym a compensar.


Divendres 31:

El simulacre de la Burriac Atac! em va deixar una mica preocupat... així que la solució era tornar a fer el recorregut que vam fer dimarts! Vaig anar al punt on ens vam separar en grups i em vaig tornar a marcar la mateixa ruta... amb alguna que altre pèrdua de corriol, però sempre per orientació i memòria recuperava la ruta... dues vegades vaig haver de tornar enrere i canviar de camí perquè el que estava veient no em sonava... Cap problema, mitja volta i pel camí que em sonava! Al final vaig fer els mateixos trams de l'altre dia (i del dia de la cursa) i vaig tenir el premi al cim del Burriac... Nit de lluna plena i unes vistes espectaculars! La sortida ha valgut la pena només per això...


En fi, turó del infern, trialera de baixada, pujada al Castell de Burriac per la ruta nova d’enguany i la baixada per les marques blanques! Sensacions boníssimes avui! Suposo que l’anar al meu ritme i no anar frenant i frenant perquè el de davant no pot més va ser la causa d’aquestes bones sensacions! Però em porta a pensar que el dia de cursa serem 600 persones... bufff... ja intentaré fer una bona sortida!


Resum de la sortida: 11 km en 1h 16’ i un total de 600 metres de desnivell positiu acumulat.


Diumenge 02: Sailfish Training Camp

Dissabte nit, fart d’estudiar, vaig decidir que sí! Que m’anava al matí següent a Berga a fer l’entrenament, així que abans d’anar a dormir vaig deixar tot al cotxe... el trisuit, el neoprè, la bici,... (els bidons també!)... i tocaria matinar! Despertador a les 7:00!!


Pujant cap a Berga a ritme d’Avicii, arribo en més o menys una horeta i un cop aparcat dono una volta caminant per allà quan començo a veure les primeres cares conegudes! Poc a poc comencem a formar un bon grup!


Ara tocarà posar-se el neoprè i preparar-nos per nadar... la organització havia muntat unes boies que marcaven un circuit de 850 metres, molta gent faria només una volta, però jo que havia vingut a experimentar condicions de carrera tenia al cap fer-ne dues! Sumar 1700 metres estaria prou bé!



La natació al principi es va fer dura... no sé ben bé si la diferència d’altitud va tenir alguna cosa a veure, a més hi havia un vent fort que ens feia nadar la part més llarga del circuit a contracorrent... o potser perquè vaig imprimir ritme ràpid des del començament sense escalfar! Fos com fos, estava nadant al mateix escenari que tindré d’aquí dues setmanes, així que a aprofitar-ho! Primera volta en 16’ 23’’ i segona volta en 15’12’’! Quan surto de l’aigua vam estar comentant la jugada, gent amb males sensacions que havien hagut de donar mitja volta a la primera boia, altres que bé però que només havien fet una volta,... Jo ben content d’haver sumat 1700 metres en poc més de 31’, bon temps considerant el tram a contracorrent!



La transició a bici... va ser més que una transició! Havíem d’agafar els cotxes i anar cap al Berga Resort! Jo vaig anar ràpid... només treure’m el neoprè, gas! No tenia cap ganes d’aparcar lluny d’allà i havia d’inflar una mica les rodes de la bicicleta! Les màquines començaven a sortir dels cotxes... Kuota... Argon 18... Specialized S-Works... Bicis maquíssimes que fan que em pregunti si estem en crisi... Joder! Bicis de 6.000 i 8.000 euros! Cap problema... l’important són les cames i després avançaria a unes quantes d’aquestes J



Ens reunim tots ja! En total seríem unes 60 bicis fent el circuit, el dia de cursa són dues voltes, així que avui només en faríem una! Primera part rapidíssima... velocitats a la vora dels 70 km/h! Després toquen parts bastant planeres amb petits desnivells, però poqueta cosa! Es fa bastant ràpid fins que ens topem amb el port de muntanya... Seran quasi 16 km de pujada! Tot i així jo em sento fort i començo a tirar, poc a poc vaig perdent al meu grup i avançant a gent!


La motivació es va realimentant amb cada avançament J! Un cop al cim ja torna la baixada i es tornaria a enllaçar amb la segona volta... És durot, però crec que no tindré gaires problemes el dia de cursa, mentre hi hagi aigua o isotònic arribaré bé a la mitja marató! En total 40 km en 1h 14’ i un total de 520 metres de desnivell positiu acumulat... una mitja de 31.3 km/h!!! Contentíssim... a més vaig arribar el primer del team!!



En Rafa ens estava esperant no havia agafat la bici i només correria una estona... Parlant amb ell i veien que ningú arribava de sobte diu: "Estàs molt fort! Sí que els hi has tret distància!"... Paraules que pugen encara més la motivació... (Encara m'ho vaig escoltar 3 cops més aquell dia per altres companys que han vist la meva progressió en poc més d'un any... Moments grans!) Poc a poc van arribant els demés i un cop tots, sembla que la gent té poques ganes de córrer... Quedem per córrer tots junts, després de que guardem les bicis i els primers en arribar som dos, en Rafa i jo... No és fins 15 minuts més tard que arriba l’últim més o menys... Va! Som-hi! Hi ha muntat un circuit de 2.5 km amb 0,5 km per arribar-hi des del punt on som! Ritme molt baix d’inici... Per sort uns que sí volen córrer fan escapada i jo me’n vaig amb ells. Anem a ritme entre 4 alts i 5:30 minuts el quilòmetre, però només faran una volta... jo vull fer una més com a mínim! El que toca és fer-la sol, però bé, bones sensacions, pujo una mica més el ritme i faig la volta de més! Feina feta! Sumats 6 km en 30’ 32’’ a una mitja de 5:07 el quilòmetre!



Concloc l’entreno content, molt i molt content J! Arribaré ben preparat a l’objectiu de l’any! Ara per això queden uns compromisos encara abans del Sailfish... toca salvar l’examen de dijous 6 i la Burriac Atac! dissabte 8... Després del trail... setmana de tapering prèvia al Sailfish i llestos! Gas!!!



P.D: Content perquè quan acabi amb l'examen serà una concecussió de competicions i bons moments! Amb ganes de viure'ls ja, però conscient de que seran molt millors després d'haver passat un obstacle tan gran!


2 comentarios:

  1. buooohoohowww, enorme!

    molt gran els dos detalls:

    - El matís del bidons

    -" Joder! Bicis de 6.000 i 8.000 euros! Cap problema.." (T'imagino amb cara de boig cridant: Cap problema titoo")



    Gas aquí fiera!

    ResponderEliminar